Home > Branchenieuws, Clouddiensten, Consumenten, Telecomstandaarden, Unified Communications, Vaste telefonie, VoIP, Zakelijke markt > Microsoft beëindigt Skype-ondersteuning voor oudere VoIP handsets

Microsoft beëindigt Skype-ondersteuning voor oudere VoIP handsets

14 juni 2017

Microsoft heeft, volgens The Register en een supportforum van de aanbieder, officieel de ondersteuning van de SDK SkypeKit voor diverse VoIP handsets van derde partijen beëindigd. Binnenkort volgt er nog een opschoning.

 

De officiële beëindiging van de ondersteuning voor VoIP handsets van diverse leveranciers was, volgens de IT-website, al in 2013 aangekondigd, maar is nu onlangs daadwerkelijk geeffectueerd. Volgens de aanbieder bood het SDK SkypeKit niet meer de gewenste eindgebruikerservaring en paste daarnaast niet meer in de plannen voor cross-platform ontwikkelingstrajecten. In 2016 werd Skype al definitief omgezet van een peer-to-peer-oplossing naar een volledig cloudgebaseerde oplossing.

Handsets leveranciers
In het bijzonder gaat het om het opheffen van de softwarematige ondersteuning van VoIP handsets van een aantal specifieke merken. Dit zijn onder meer de oudere handsets van verschillende niet-Microsoft aanbieders als RTX Dualphone en Belkin. Een lijst met alle niet meer ondersteunde handset leveranciers is hier(https://support.skype.com/en/faq/FA34763/which-skype-enabled-devices-or-platforms-are-no-longer-supported) beschikbaar. Niet alleen oudere VoIP handsets worden niet meer ondersteund, Microsoft maakt bekend dat vanaf 1 juli 2017 ook de ondersteuning van Skype vervalt voor Windows Phone 8, Windows Phone 8.1, Messaging app for Windows 10 Mobile, Windows RT en smart televisies.

Advertenties