Mobiele operators moeten mobiele advertentiemarkt niet links laten liggen

8 mei 2017

Mobiele operators moeten actiever de markt voor mobiele advertenties omarmen voor meer inkomsten. Dit stellen de onderzoekers van Strategy Analytics op basis van recent onderzoek.

 

Uit hun onderzoek blijkt dat mobiele operators veel meer de markt voor mobiele advertenties moeten gebruiken voor het binnenhalen van extra inkomsten. Vooral omdat dit marktsegment nu een waarde vertegenwoordigt van maar liefst 100 miljard dollar. Met de inkomsten uit mobiele advertenties kunnen operators de dalende inkomsten uit telefonie en andere typische diensten compenseren. Daarnaast beseffen operators nog te weinig dat ze beschikken over uiterst belangrijke informatie over hun eindgebruikers die van grote waarde is voor de mobiele advertentie-industrie. Deze informatie kan zelfs van nog meer waarde zijn dan de informatie die Google en Facebook gezamenlijk hebben.

Privacy voorop
Hoewel de marktspecialisten dus operators met hun unieke data oproepen om ook een stap in de mobiele advertentiemarkt te zetten, moeten ze wel voldoen aan alle privacy- en dataprotectievoorwaarden. De onderzoekers wijzen daarbij speciaal op de GDPR die vanaf mei 2018 gaat gelden binnen de lidstaten van de Europese Unie.

Advertenties