Mobiele operators moeten wegblijven van netwerkgebaseerde ad-blocking

13 februari 2017

agency-mobile-ads-londonMobiele operators moeten wegblijven van het netwerkgebaseerde blokkeren van mobiele advertenties. Dit stellen de marktspecialisten van Strategy Analytics in een recent rapport.

 

Volgens de marktonderzoekers moeten, hoewel ze hiermee denken tegemoet te komen aan hun eindgebruikers, geen diensten op hun netwerken implementeren die mobiele advertenties tegenhouden. Hoewel steeds meer mensen, vooral jongeren mobiele advertenties op hun devices blocken, moeten de mobiele operators hierin niet meegaan. De specialisten constateren dat onder druk van hun eindgebruikers mobiele operators vaak netwerkgebaseerde diensten invoeren die mobiele ads al op hun netwerken blokkeren en dus zo niet meer op de devices van hun eindgebruikers verschijnen. Dit vanwege de opdringerigheid van de advertenties en privacy.

273362

Alternatieven zoeken
De onderzoekers bepleiten in hun onderzoek dat mobiele operators juist alternatieven zoeken voor het probleem van mobiele advertenties. Door juist mobiele advertenties te blokkeren vervreemden zij zich van uitgevers en de advertentie-industrie. Ook kunnen zij problemen krijgen met overheden, zeker wanneer die een strikte netneutraliteit nastreven. Mobiele operators moeten het daarom aan de markt overlaten, zo besluiten de experts in hun onderzoek.

Advertenties