Onderzoek: Smart watches populairder in Europa dan in VS

31 januari 2017

schermafbeelding-2017-01-30-om-12-38-08Smart watches als wearable zijn in de vier grootste Europese markten populairder dan in de Verenigde Staten. Dit concluderen de marktexperts van Kantar Worldpanel in een recent onderzoek.

Smart watches zijn geliefd in Europa. De penetratie van wearables in de grootste Europese markten, het VK, Duitsland, Frankrijk en Italië, is weliswaar lager dan die in de Verenigde Staten, 9,2 procent vs 15,6 procent, maar smart watches zijn populairder in deze vier Europese landen. Uit het onderzoek blijkt (http://www.kantarworldpanel.com/global/News/Nearly-16-of-US-Consumers-and-9-in-EU4-Now-Own-Wearables)  dat de verkoop van smart watches in de EU4 in het vierde en laatste kwartaal toenam tot 38 procent van het totaal aantal verkochte wearables. In de VS komt dit percentage op35 procent kwam te liggen. Wel ligt ook de penetratie van smart watches in de VS hoger, 4,2 procent, maar de EU is dichtbij met 3,8 procent. Het VK is markleider in Europa als het gaat om smart watches, met 45 aandeel binnen alle verkochte wearables. In beide markten was de Apple Watch de meest verkochte.

Smart-Watches-May-Lend-a-Big-Hand-to-Mobile-Marketing

Voorspelling 2017
In hun onderzoek geven de experts verder aan dat dit jaar meer mensen in de EU4 van plan zij om een wearable aan te schaffen dan in de VS. Volgens hen ligt dit percentage voor 2017 op 12,1 procent. Van deze respondenten geeft 39 procent aan een smart watch te willen aanschaffen. Ongeveer 31 procent wil een finess tracker aanschaffen. Een derde gaf aan het nog niet te weten.

Advertenties