Retail moet meer aandacht besteden aan indoorlocatietechnologie

20 oktober 2016

indooratlas-mapDe retailsector moet meer aandacht geven aan het implementeren van indoorlocatietechnologie, vooral gericht op handsets. Dit stellen de marktspecialisten van ABI Research in een recent rapport. Doen zij dit niet dan missen zij veel mogelijkheden die mobiele technologie kan bieden.

Consumenten maken steeds vaker gebruik van hun mobiele devices om te winkelen. Zij doen dit ook in fysieke winkels. Retailspecialisten moeten daarom flink gaan investeren in technologie die deze consumenten helpt om een nog betere winkelervaring te krijgen, zo stelt het rapport. Bovendien, nu de dagen van loyaliteitskaarten en coupons zijn geteld, moeten winkeliers meer gebruik maken van digitale technologie om meer klanten te trekken. Tot nu toe doen zij dit nog onvoldoende, aldus ABI Research.

Mogelijkheden
Met het implementeren van indoorlocatietechnologie voor handsets kunnen winkeliers, aldus het onderzoek, het effect van hun marketingcampagnes meten, de winkelprocessen veder stroomlijnen, nieuwe omzet uit advertenties halen en, heel belangrijk, mobiele technologie gebruiken om de winkelervaring van hun klanten te verbeteren.  Ook hoeven zij zelf geen speciale apps meer te ontwikkelen voor gebruik binnen de winkels. Derde partijen kunnen dan deze apps leveren en de winkels kunnen zo meeliften zonder te hoeven investeren in infrastructuur of toestemming. De onderzoekers verwachten dat veel winkeliers, vooral de grote ketens, binnenkort meer zullen gaan investeren in deze mobiele indoortechnologie.