Mobiele adverteren steeds belangrijker in digitale advertentiemarkt

3 oktober 2016

agency-mobile-ads-londonMobiele advertenties hebben in de eerste half jaar van 2016 een behoorlijke vlucht genomen en vormen steeds meer een belangrijk onderdeel van de digitale advertentiebudgetten. Dit constateert een onderzoek van brancheorganisatie IAB Nederland in een onderzoek over de eerste helft van dit jaar.

Uit het Online Ad Spend Study H1 2016  van de brancheorganisatie komt naar voren dat in de eerste zes maanden van 2016 de inzet van mobiel advertenties flink is toegenomen. Bedroeg de groei van mobiele advertenties in heel 2015 nog 55 procent, alleen a in H1 2016 is dat nu 61 procent. De groei van het gebruik van mobiele advertenties heeft ook gevolgen voor de omzet uit mobiele advertenties. Deze is in de eerste helft van dit jaar met 55 procent toegenomen. Inmiddels wordt een derde van alle digitale olnline advertentiebudgetten ingezet voor mobiel adverteren, aldus de experts.

schermafbeelding-2016-09-22-om-10-47-01

Groei video
Tegelijkertijd met de groei van het aantal mobiele advertenties, neemt online video ook een steeds belangrijkere plaats in bij de totale advertentiemix. Online video-advertenties namen in de eerste helft van dit jaar toe met 55 procent. Daarnaast werd voor ruim 65 miljoen euro aan online video gespendeerd. Zowel de groei van mobiel als video zorgen ervoor dat de totale digitale online advertentiemarkt alleen maar blijft toenemen, zo besluiten de onderzoekers in hun rapport.

Advertenties