Home > Branchenieuws, Consumenten, Mobiele devices, Mobiele technologie, Mobiele toepassingen, Onderzoek, Smartphones > Verizon: graag meer respect voor je mobiele telefoon

Verizon: graag meer respect voor je mobiele telefoon

29 juli 2016

Mobile-Insurance-in-IndiaInwoners uit de Verenigde Staten behandelen hun mobiele telefoons verschrikkelijk. Dit stellen onderzoekers van mobiele operator Verizon in een recent onderzoek. De operator vindt dat mobiele toestellen meer respect verdienen.

 

Volgens het onderzoek onder duizend eindgebruikers van de mobiele operators blijken Amerikanen niet echt met liefde om te gaan met hun mobiele handsets. Ongeveer 54 procent van de respondenten geeft aan hun toestel minstens 1 keer per week uit hun handen te laten vallen. Daarnaast geeft bijna de helft, 49 procent, aan wel eens een mobiele telefoon te hebben kapotgemaakt of te hebben verloren. Vooral jongeren doen dit vaker dan ouderen. Bijna twee keer zoveel. Daarnaast gaan bij ouders van kinderen mobiel telefoons vaker kapot of worden verloren, 67 procent, dan bij eindgebruikers zonder kinderen, 38 procent. Al deze cijfers zijn best opmerkelijk omdat uit ander onderzoek naar voren komt dat 29 procent van de Amerikanen hun mobiele telefoon iets absoluut onmisbaars vinden.

Schermafbeelding 2016-07-28 om 14.19.52

Wijze telefoonmishandeling
De onderzoekers keken vanzelfsprekend ook graag naar op welke manier een mobieltje kapot of verloren ging. De meest gegeven ooraak was dat de mobiel in het water viel, 43 procent, of met de vuile was werd meegewassen, 42 procent. In 22 procent van de gevallen was het gooien van het device de oorzaak. Het uit een raam vallen, het verorberen van een mobiele telefoon door een huisdier en na het struikelen vallen op het device en het daardoor breken, scoorden ieder 20 procent.