Home > Branchenieuws > Telecompaper: Consumenten tevreden over mobiele dekking binnenshuis

Telecompaper: Consumenten tevreden over mobiele dekking binnenshuis

8 juli 2016

02_A3LNederlandse consumenten zijn over het algemeen zeer tevreden over hun mobiele dekking in hun huisomgeving. Dit blijkt uit een recent onderzoek van Telecompaper’s Consumer Panel.

 

Nederlandse consumenten zijn over het merendeel tevreden hoe de dekking van hun mobiele aanbieder is binnenshuis. Van de respondenten ui het onderzoek van de telecomspecialisten geeft maar liefst 85 procent aan tevreden tot zeer tevreden te zijn. Maar 5 procent geeft aan ontevreden tot zeer ontevreden te zijn. De onderzoekers keken in hun onderzoek naar alle mobiele aanbieders, inclusief de MVNO’s.

Specifieke aanbieders
Wanneer de onderzoekers naar de specifieke aanbieders kijken, constateren zij dat KPN het grootste aantal tevreden eindgebruikers heeft als het gaat om mobiele dekking binnenshuis. Het percentage tevreden klanten staat hier op 90 procent, waarvan 39 procent zelfs zeer tevreden is. Slechts 1 procent van de KPN-eindgebruikers is ontevreden. Klanten van Vodafone zijn voor 33 procent tevreden, maar als ook alle klanten van MVNO’s via Vodafone worden meegerekend, is 84 procent tevreden. Bij T-Mobile is 6 procent niet tevreden over de dekking binnenshuis. Dit is dus boven het landelijke gemiddelde. Als naar MVNO’s wordt gekeken zijn de klanten van T-Mobile’s Ben het meest ontevreden. `Slechts 76 procent geeft aan min of meer tevreden te zijn, tegenover een gemiddelde van 85 procent. Echt ontevreden is 8 procent, ook weer hoger dan het gemiddelde van 3 procent. Eindgebruikers van MVNO’s via het Vodafone-netwerk zijn weer meer tevreden dan abonnees van hetzelfde netwerk, 66 versus 51 procent.

Categorieën:Branchenieuws