Inflight WiFi gewilde dienst aan boord

26 mei 2016

JetBlue-Inflight-Wi-FiPassagiers willen tegenwoordig vooral inflight WiFi als dienst tijdens een vlucht. Dit blijkt uit recent onderzoek van inflight WiFi-aanbieder Immarsat en marktonderzoeker GfK.

Uit het wereldwijde onderzoek onder 9.000 vliegtuigpassagiers die aangeven dat zij aan boord gaan met een persoonlijk device blijkt dat 92 procent van de respondenten aangeeft dat zij graag over een internetverbinding willen beschikken. Iets meer dan de helft van deze respondenten, 54 procent, geeft aan dat, wanneer zij voor een keuze staan, inflight WiFi kiezen boven een maaltijd of persoonlijk entertainment.  Ook geeft 83 procent aan dat zij tegenwoordig hun vliegmaatschappij selecteren op de aanwezigheid van WiFi.

Schermafbeelding 2016-05-25 om 10.16.02

Betalen is normaal
Uit het onderzoek blijkt verder dat met merendeel van de onderzochte reizigers bereid is om voor iflight WiFi-diensten te betalen. Van de Europese respondenten is 69 procent bereid voor deze dienst te betalen. Voor de ondervraagde reizigers uit de regio Azië–Pacific ligt dit percentage op 67 procent en voor Latijns-Amerika op 64 procent. Daarnaast vindt 75 procent de betrouwbaarheid van WiFi aan boord van een vliegtuig belangrijk. Slechts 19 procent vindt de verbindingssnelheid belangrijk. De onderzoekers constateren verder dat inflight WiFi een normale dienst gaat worden die luchtvaartmaatschappijen aan hun passagiers gaan aanbieden. Meer dan driekwart van de respondenten geeft aan dat inflight WiFi binnen vijf tot tien jaar de huidige entertainmentsystemen gaan vervangen.

Schermafbeelding 2016-05-25 om 10.15.43