Home > ARPU, Branchenieuws, Consumenten, Mobiele abonnementen, Mobiele diensten, Mobiele markt, Mobiele operators, Mobiele toepassingen, Nederland, Omzet, Onderzoek, Telecomkosten > Mobiele prijsvechters gunstig voor prijsontwikkeling mobiele abonnementen

Mobiele prijsvechters gunstig voor prijsontwikkeling mobiele abonnementen

20 mei 2016

SIM-cards-web1De vele mobiele prijsvechters op de Nederlandse markt doet de prijzen van abonnementen dalen. Dit constateert GSMHelpdesk in een eigen onderzoek. Volgens de telecomwebsite levert dit vooral veel goedkope sim only-abonnementen op.

 

 

Uit het onderzoek van de telecomjournalisten blijkt dat de concurrentie op de Nederlandse mobiele markt flink is. Vooral door de aanwezigheid van tientallen aanbieders in het goedkope ‘no-frills’-segment. Deze aanbieders bieden vaak goedkope abonnementen aan die zeer interessant zijn voor de prepaid-klanten van de grote mobiele operators. Deze mobiele operators verliezen daardoor veel prepaid-klanten aan deze prijsvechters, aldus het onderzoek.

Sim only meest goedkoop
Uit het onderzoek blijkt verder dat vooral sim only-abonnementen door de grote concurrentie in prijs dalen. Eindgebruikers met een prepaid-abonnement zijn zelfs al goedkoper uit met een sim only-abonnement als zij minimaal 12 minuten per maand mobiel bellen. Het onderzoek constateert dat sommige instaptarieven voor een sim only-abonnement inmiddels gedaald zijn tot 3 euro per maand. Dit abonnement, afkomstig van no-frills-specialist Simpel biedt dan alleen 100 belminuten. Prijsvechter ben van T-Mobile biedt voor 3,50 euro een omvang van alleen 200 belminuten. Andere aanbieders met goedkope sim only-abonnementen zijn KPN-dochter Simyo met 100 belminuten of sms-berichten voor 5 euro per maand. Andere goedkope opties beginnen bij 8 euro per maand.

Advertenties