Home > Branchenieuws, Consumenten, Mobiele applicaties, Mobiele devices, Mobiele diensten, Mobiele markt, Mobiele toepassingen, Onderzoek, Smartphones, Social media > Onderzoek: Mobiel berichten versturen even populair als mobiel entertainment

Onderzoek: Mobiel berichten versturen even populair als mobiel entertainment

3 maart 2016

mobile-messaging-01mms-021414Smartphonegebruikers versturen net zo vaak mobiele berichten via sms of messagingdiensten als dat zij via hun smartphone entertainment tot zich nemen. Dit concludeert onderzoek in de Verenigde Staten van marktonderzoeker GfK MRI.

 

Uit het onderzoek onder Amerikaanse eindgebruikers van smartphones blijkt dat het versturen van mobiele berichten even populair is als mobiel entertainment. De onderzochte eindgebruikers geven aan dat zij 22 procent van hun tijd met een smartphone besteden aan het versturen van tekstberichten met bekenden. Hetzelfde percentage wordt besteed aan mobiel entertainment, zoals gaming, videostreaming, muziek luisteren en websurfen. Verbazingwekkend spenderen deze eindgebruikers ook 22 procent van hun mobiele tijd aan bellen. Social media wordt 10 procent van de tijd gebruikt, evenals het mobiel versturen van e-mails. Van de respondenten gaf meer dan twee derde, 68 procent, aan dat zij meer berichten via hun smartphone versturen dan dat zij bellen. Het mobiel kunnen versturen van berichten was voor de meeste respondenten de belangrijkste dienst die zij zouden missen als die niet beschikbaar was.

Belangrijkste mobiele prioriteiten

De onderzoekers keken ook nog wat voor de eindgebruikers eigenlijk de belangrijkste mobiele prioriteiten waren. Gevraagd naar wat zij als eerste in de ochtend op hun smartphone deden, gaf 67 procent van de respondenten aan dat zij mobiel berichten verstuurden. E-mail versturen kwam met 63 procent op de tweede plaats en social media met 4 procent op de derde plaats. Gaming kwam pas op een zevende plaats met 19 procent en online muziek luisteren scoorde een percentage van 12 procent.

Advertenties