Nederlandse mobiele transacties vaker via tablet dan smartphone

23 februari 2016

Smixs-tweedehands-smartphoneNederlandse mobiele transactie verlopen vaker via een tablet dan een smartphone. Dit constateert de leverancier van performancemarketingtechnologie Criteo in een onderzoek naar online en mobiel koopgedrag.

 

Uit het internationale kwartaalonderzoek State of Mobile Commerce Report Q4 2015  van de specialisten blijkt onder meer dat Nederlanders vooral via een mobiel platform een transactie doen. In totaal gaat het hierbij om 34 procent van het totale online koopgedrag. In Q4 2014 was dit percentage nog 25 procent. De meeste online transacties betroffen aankopen op het gebied van mode en luxe producten.

Schermafbeelding 2016-02-22 om 10.37.11

Tablet dominant
Het meest gebruikte mobiele platform door Nederlandse eindgebruikers in het laatste kwartaal van het afgelopen jaar was, aldus het rapport, een tablet. Hiermee wijkt Nederland af van de gemiddelde trend waarbij de smartphone juist het dominante platform is. Verder signaleerden de onderzoekers nog dat vier op de tien aankopen via meerdere apparaten of meerdere kanalen ging. Uiteindelijk

Advertenties