Mobiele telefoon meest gebruikte zakelijke communicatiemiddel

25 september 2015

3763_hh-11863055 VOLTE DEFINITIEF_700x525De mobiele telefoon is het meest gebruikte en geliefde communicatiemiddel op de werkvloer. Dit stelt een onderzoek van peil.nl in opdracht van unified communicationsspecialist StartReady en headsetleverancier Plantronics.
Volgens het onderzoek onder Nederlandse bedrijven blijkt mobiele telefonie op de werkvloer de meest voorname manier te zijn om te communiceren. De mobiele telefoon wordt gevolgd door e-mail. Van de respondenten geeft 65 procent aan dat zij deze twee communicatiemiddelen het meest gebruiken. Vaste telefonie neemt pas de vierde plek in, na face-to-face-gesprekken. Ook lijken werknemers binnen bedrijven steeds vaker een headset te gebruiken, zo stelt het onderzoek.

Opkomst mobiele telefonie
Als voornaamste reden voor het groeiende gebruik van mobiele telefoons binnen bedrijven om te communiceren, geeft het onderzoek aan dat werknemers naast telefonie ook graag andere communicatiemiddelen direct ter beschikking willen hebben om contact te leggen. De onderzoekers zien daarbij een opkomst van chat en internetbellen. Werknemers voelen zich op die manier flexibeler en hebben het gevoel meer tools te kunnen gebruiken.

Internettelefonie
Naast mobiele telefonie zien de respondenten ook een goede ontwikkeling weggelegd voor internettelefonie. Volgens hen biedt deze technologie verschillende voordelen. Zo noemt 33 procent van de respondenten videobellen het belangrijkste voordeel van internettelefonie. Schermedelen en conference calling worden allebei door 24 procent als belangrijkste voordeel gezien. Veder verwacht 38 procent van de respondenten dat zij in de nabije toekomst meer gaan bellen via het internet.

Advertenties