Home > Big Data, Branchenieuws, Consumenten, Mobiel dataverkeer, Mobiele diensten, Mobiele markt, Mobiele operators, Mobiele toepassingen, Onderzoek, Zakelijke markt > Telecomoperators kunnen flink verdienen als schakel tussen consument en aanbieder


Telecomoperators kunnen flink verdienen als schakel tussen consument en aanbieder


17 september 2015

??????????????????????Telecomoprators kunnen als grote databeheerders, volgens IT-specialist Atos, flink verdienen aan het koppelen van consumenten met ondernemingen. Dit stellen de specialisten in een whitepaper.

Volgens de whitepaper Telecom operator: activate your gold van de IT-specialist kunnen telecomoperators een belangrijke verbindende rol spelen bij het verbinden van consumenten met ondernemingen. Zij beschikken namelijk over grote hoeveelheden data vanwege hun enorme klantenbestanden en hebben de technische knowhow in huis om real time klanteninformatie met behulp van deze data te verwerken. Zij moeten dus, aldus de consultants van Atos, de rol van Data Activator op zich nemen.

Positie data activators
Nu klantengegevens steeds belangrijker en waardevoller worden, zijn Data Activators juist belangrijk om consumenten en aanbieders samen te brengen. Deze data activators worden vaak niet alleen beschouwd als een betrouwbare en onafhankelijke partij, maar ook staan zij rechtstreeks met consumenten in verbinding en kunnen deze dus altijd worden bereikt. Daarnaast hebben data activators, zoals telecomoperators dat kunnen zijn, een bewezen staat van dienst met het beheer van grote hoeveelheden gegevens en bedienen zij miljoenen klanten.

Nieuw businessmodel
In het onderzoek geven de specialisten van Atos aan dat telecomoperators een leidende rol kunnen claimen bij het in contact brengen van consumenten en aanbieders als zij daarvoor een nieuw businessmodel ontwikkelen. Belangrijk hierbij is dat de consument de bewaker wordt van zijn eigen gegevens. De klant moet dus ervoor zorgen dat telecomoperators alleen de juiste data leveren aan de andere partij. De operators moeten daarom zich echt focussen op het goed uitleggen aan consumenten dat de samenwerking met derde partijen in hun voordeel kan werken. Telecomoperators moeten daarom, aldus de whitepaper, echt kantengericht worden en beter de enorme goudmijn aan data beschermen en verrijken. De consultants verwachten ten slotte dat telecomoperators vanaf 2018 hun eindgebruikers in staat stellen om de manier waarop zij worden benaderd door derde partijen te beïnvloeden.

Advertenties