Ericsson-onderzoek: Mobiele consumptie groeit snel

10 september 2015

video-dataMobiele videoconsumptie groei hard hard, aldus een onderzoek van netwerkleverancier Ericsson. Ook on-demand en streaming video nemen alleen maar toe, zo concludeert het rapport.

Volgens het 2015 ConsumerLab TV and Media Report  van de Zweedse netwerkleverancier kijkt inmiddels 61 procent van alle consumenten wel een video via zijn of haar smartphone. Dit geldt voor alle leeftijdsgroepen, zo stellen de onderzoekers. Sinds 2012 betekent dit een toename van maar liefst 71 procent. Gemiddeld kijken consumenten nu drie uur per week video via een mobiel device.

ericsson-consumerlab-tv-media-2015-presentation

On-demand en streaming
Uit het onderzeok blijkt verder dat traditioneel televisiekijken op zijn retour is. Ongeveer 35 procent van de respondenten geeft aan minstens 1 keer per dag naar een on-demand of streaming videodienst te kijken. Zij doen dit ongeveer zes uur per week in totaal. Belangrijke oorzaken van de groei van non-lineaire televisie zijn betere content, flexibiliteit en een betere eindervaring, zo concluderen de onderzoeksspecialisten van Ericsson in hun rapport.

Advertenties