Advies blijft rol spelen bij aanschaf mobiele devices

8 september 2015

compare the two mobile phones

Advies van familie of derden bij de aanschaf van een mobiele telefoon is voor veel Nederlanders nog steeds erg belangrijk. Dit constateert een onderzoek van de telecomspecialisten van Telecompaper.
Volgens het onderzoek van de telecomexperts wordt bij de aanschaf van een mobiele telefoon of mobiel-of triple play- abonnement steeds vaker advies ingewonnen. Dit advies is vaak bepalend voor de aanschaf van het betreffende device of abonnement.  Vooral het advies van familie, vriend of andere bekenden is hierbij erg belangrijk. Van de respondenten geeft 14 procent aan dat zij dit advies als één van de belangrijkste selectie-onderdelen noemen. De grootste stijging van advies van bekenden is te zien bij het afsluiten van een prepaid-abonnement of een abonnement voor een mobiele telefoon, aldus de experts.

Verkopers minder gewaardeerd
De specialisten stellen verder dat advies van bekenden meer dan twee keer zoveel wordt gevraagd dan van verkopers in de retail; 14 versus 6 procent. Toch laten mensen zich nog wel meer adviseren door verkopers vooral bij de aanschaf van pre-paidaansluitingen of mobiele bundels en triple play-pakketten. De specialisten van Telecompaper keken ook naar het gebruik van vergelijkingssites. Zij constateren dat deze in het beslissingsproces steeds meer worden gebruikt. Bi de aanschaf van een prepaidaansluiting of mobiel abonnement kunnen deze een bepalende factor zijn. Een op de vijf respondenten zouden vergelijkingssites als reden geven voor hun uiteindelijke keuze.

Advertenties