Omzet mobiele advertenties blijft groeien

17 augustus 2015

mobile_advertisingWereldwijd blijft de omzet uit mobiele advertenties toenemen. Dit blijkt uit recent onderzoek over de mobiele advertentiemarkt van het Interactive Advertising Bureau (IAB) en IHS Technology.Volgens het onderzoek is de wereldwijde markt voor mobiele advertenties in 2014 met 68 procent gegroeid ten opzichte van 2013. In totaal noteerde dit marktsegment een omzet van 23,9 miljard euro. In 2013 was dit nog 14,6 miljard euro. Belangrijkste oorzaken voor de toenemende omzet is het toenemend gebruik van mobiele apparaten, betere technologieën om mobiel te kunnen adverteren, betere analysemogelijkheden en om doelgerichte advertenties te versturen.

pr-08_13_15-chart

Regio’s

De grootste groei van mobiele advertenties vond plaats in Noord-Amerika. In deze regio steeg het aantal mobiele advertenties met 44,9 procent met een omzet van 10,78 miljard euro. De regio Azië – Pacific groeide met 36,5 procent naar een omzet van 8,75 miljard euro. Europa liet een groei zien van 16,6 procent naar een totaal van bijna 4 miljard euro.

Advertenties