Carrier billing moet meer aandacht van mobiele operators krijgen

6 juli 2015

dcb-feature-640.jpg__640x360_q85_cropMobiele operators kunnen goed verdienen aan carrier billing. Daarom moeten zij hun activiteiten op dit gebied verder opvoeren, aldus de specialisten van Juniper Research.Volgens de specialisten kunnen mobiele operators steeds meer profiteren van de groei van digitale content . Mobiele operators vormen volgens de onderzoekers een belangrijke schakel in de distributie van content, ook die van OTT-spelers, naar consumenten. Hierdoor kunnen ze, door het aanbieden van carrier billing-diensten, vaak nu nog erg onderschat, meer omzet behalen uit deze distributie. Mobiele operators moeten, zo stellen de specialisten, daarom hun marketing op dit gebied flink opvoeren.

Flinke omzetgroei
De marktspecialisten van Juniper Research hebben berekend dat direct carrier billing van content door mobiele operators tegen 2019 een marktwaarde zal hebben van maar liefst 5 miljard dollar. Kortom; mobiele operators kunnen aan deze vorm van dienstverlening de komende jaren flink gaan verdienen.

Advertenties