Home > Branchenieuws, Mobiele devices, Mobiele markt, Mobiele technologie, Mobiele toepassingen, Omzet, Onderzoek, Tablets, WiFi > Kleinere tabletfabrikanten krijgen betere marktpositie

Kleinere tabletfabrikanten krijgen betere marktpositie

28 mei 2015

tablet2Kleinere tabletfabrikanten winnen steeds meer terrein op de grote twee producenten Apple en Samsung. Dit blijkt uit recent onderzoek van Strategy Analytics naar de wereldwijde tabletmarkt.Uit het onderzoek naar de wereldwijde tabletmarkt over het eerste kwartaal van 2015 door de telecomexperts blijkt dat kleinere fabrikanten langzamerhand steeds meer terrein winnen op de marktleiders uit de Verenigde Staten en Zuid-Korea. Vergeleken met dezelfde periode in 2014 verloren Apple en Samsung respectievelijk 23 en 31 procent marktaandeel in Q1 2015. Een leverancier als Huawei boekte echter een winst van maar liefst 147 procent met zijn tablets. Ook aanbieders als TCL-Alcatel en LG boekten in het eerste kwartaal van dit jaar meer marktaandeel op de wereldwijde tabletmarkt.

q2-2015-tablet-ms-and-shipment-ib-hh-pen-pr

Normale groei

Uit de cijfers over Q1 2015 concluderen de marktexperts dat er een duidelijk einde is gekomen aan de snelle en spectaculaire afzet en groei van de wereldwijde tabletmarkt. De laatste cijfers laten, aldus Strategy Analytics, nu meer een normale groei zien. Daarnaast verwachte zij dat de grote twee fabrikanten, Apple en Samsung, dit jaar zullen gebruiken om hun portfolio opnieuw op te bouwen om in de nabije toekomst weer in dit device-segment te kunnen groeien. De kleinere aanbieders zullen echter zich steeds verder gaan ontwikkelen en met nieuwe producten komen die voorzien zijn van nieuwe en innovatieve eigenschappen en bovendien ook vaak mobiele cellulaire internettoegang zullen bieden en dus niet meer afhankelijk zullen zijn van alleen WiFi.

Advertenties